XING LONG TANG
XING LONG TANG - Brahma Hálója Szútra - Bodhisattva Fogadalma (梵網經 菩薩戒本)



kezdőlap > publikációk > szútrák > Brahma Hálója Szútra - Bodhisattva Fogadalma (梵網經 菩薩戒本)

v1




Brahma Hálója Szútra - Bodhisattva Fogadalma
梵網經 菩薩戒本






Ez a tekercs a Nagy Bodhiszattva gyűjtemény Szútrája (大菩薩藏經 Bodhiszattva piṭaka-sūtra, 20 tekercs) 2. tekercse, mely a Ratnakūta Szútra (Mahāratnakūṭa Sūtra 寶積經) része. A Ratnakūta Szútrát Dharmarakṣa (竺法護) 313-ban-, Bodhiruci (菩提流支) 706-ban fordította, bár sok más fordító is közreműködött a válogatásban. A Mahāratnakūṭa sok fontos mahayana szútrát tartalmaz, mint például a Śrīmālā-devī-siṁhanāda (勝鬘師子吼一乘大方便方廣經, Śrīmālā Királynő Oroszlán Hangjának Szútrája Mely Feltárja Az Egy Jármű Nagyszerű Képességeit [fordítás itt]), a Maitreya-paripṛcchā, Kāśyapa-parivarta és a Sukhāvatīvyūha (Buddha Előadja a Végtelen Élet Buddhájának Szútráját 佛说无量寿经 [[fordítás itt]). A Ratnakūta Szútra-gyűjtemény kínai fordításban létezik. Ez adja a nevét a kínai buddhista kánon mahayana szútrák egyik fő felosztásának is .

Az alábbi szöveget (Nagy Bodhiszattva gyűjtemény Szútrája (大菩薩藏經 Bodhiszattva piṭaka-sūtra) 2. tekercse) 645-ben Xuanzang Mester fordította kínai nyelvre a Hungfu Kolostorban (弘褔寺). Xuanzang Mester életrajza szerint az utolsó szöveg, amelyet fordítani kértek tőle, a teljes Ratnakūta volt. Elkezdte, de a betegség és az öregség megakadályozta, hogy messzire jusson e munkában. Mivel Kínába visszatérve ez a szútra volt az első szöveg, amelyet fordított, ez a munka hátralévő életét kitöltötte.

❀ ❀ ❀

Ez a fordítás munkadokumentum, egy buddhista gyakorló ideiglenes munkája. Bár a magyar nyelv sajátosságai és felépítése nagyon hasonlít a kínaira, fogalmai, kifejezései nem teszik lehetővé a szútra a tömör, de mély jelentésű szövegének pontos fordítását. Minden magyar fordítás csak közelítés, a szútrák megértéséhez mély buddhista bölcsesség és kínai nyelvtudás szükséges. Az alábbi magyar fordítás munkaanyag és nem tekinthető a szútra pontos vagy hiteles fordításának. Kérlek, ezt vedd figyelembe és ne a magyar fordítást tekints útmutatónak. Bízom benne, hogy e munka (fordítás) felkelti majd a figyelmed és keresed a lehetőséget a jövőben arra, hogy ezt a jelentést egyre mélyebben tanulmányozd majd. Ez a lap segít összekapcsolni a világot a bölcsességgel. A Buddha szavait mindenki számára életre kelteni hatalmas erőfeszítés, melyben mindenkinek megvan a maga szerepe, beleértve – és különösen – neked. (Xiao Feng Cs. Gabor, 2025)

此译本是一份工作文件,是一位佛教徒的临时作品。 虽然匈牙利语的语言特点和结构与汉语非常相似,但其概念和表达方式无法准确翻译佛经文本,简洁但有很多方面或深刻的含义。 所有匈牙利语翻译都只是近似值,理解佛经需要深厚的佛教智慧和汉语知识。 下面的匈牙利语翻译是工作材料,不能被视为佛经的准确或真实翻译。 请考虑到这一点,不要将匈牙利语翻译视为指南。 我相信这份翻译会引起您的注意,并且您将有机会更深入地研究这份报告。此页面有助于用智慧连接世界。为所有人实现佛陀的教诲是一项巨大的努力。 每个人都有自己的角色,包括——尤其是——你。(晓峰, 2025)



Brahma Hálója Szútra - Bodhisattva Fogadalma
梵網經 菩薩戒本


大正藏第 24 冊 No. 1484 梵網經
Fordította: Yáo Qín-dinasztia Tripiṭaka Dharma-mestere, Kumārajīva - 姚秦三藏法師鳩摩羅什譯

...
...
...
...


Jegyzetek, kapcsolódó hivatkozások

  • Rocana Buddha (卢舍那): A Buddhákról azt tanítják, hogy három testük (trikaya 三身) vagy létezési aspektusuk van, bár a végső valóságban egy mindenben és minden egyben. [Buddhák Igazság Teste] : A Buddha Igazság Teste a Dharmakaya 法身 a Dharma (magának az igazságnak) megtestesülése, amely örökké jelen van mindenhol, amelyet az univerzum természeti törtvényei és e törvények működése fejez ki. Néha megpillantható ez a csodálatos valóság amikor békében és mindennel összhangban vagyunk. Az igazságnak ez a teste mindenben benne van, bár túl van a formán és a nem-formán. Ezt a (Maha)Variocana Buddha () képviseli, a központi, egyetemes Buddha, aki itt és most hirdeti az igazságot. Ő egyszerre sok és egy, mivel sokféle formában nyilvánul meg. Képtelenség látni vagy hallani őt a szennyeződéseink miatt. Buddha azt tanította: "aki látja a Dharmát (az igazságot) az látja Buddhát. Aki látja Buddhát, az látja a Dharmát. A Buddha, miután felismerte a valóságot, egyenlővé válik az igazsággal. Bár sok Buddha van, minden Buddha egy és ugyanaz és nem különbözi egymástól a Dharmakaya-ban, ami az igazság egysége. A Dharmakaya egyidejűleg létezik a Nirmanakayákkal. A Buddhát jelképező holddal a Dharmakaya olyan, mint a hold sugara amely éjszaka ragyog. Lehet, hogy ezek a sugarak nem láthatóak a szemnek mivel nem világítják meg a világűr sötétségét de mindenhol áthatják azt.

    Rocana Buddha nevének jelentése: "a Buddha, akinek hatalmas és nagy fénye egyetemesen megvilágít” (广大光明普照), aki a Jutalomtest Buddha (报身佛) Buddha Buddha-ban. (释迦牟尼佛). A fény analógiájával élve Rocana Buddha számos Megnyilvánulási Test Buddhája (化身佛), mint Śākyamuni Buddha és mások olyanok, mint a belőle kisugárzó fénysugarak, amelyek egyszerre több irányba érik el az érző lényeket. Rocana Buddha nevét Vairocana Buddha nevéből (毗卢遮那佛) rövidítik. Ez utóbbi neve „Vi + rocana” jelentése „a nap Buddha, akinek hatalmas és nagy fénye egyetemesen megvilágít”. nap (大日), melynek fénye mindig minden irányba világít. Így Mahāvairocana Tathāgatának is nevezik, a Nagy Nap Így jöjjön el (大日如来). Mivel Vairocana Buddha az univerzális Buddha, ismét a fény hasonlattal élve, Rocana Buddha az egyik mérhetetlen Buddha, aki „kiáradott” belőle. Így a „kisugárzásnak” két rétege van. Először is, Vairocana Buddhától mérhetetlen Jutalomtest Buddhák származnak, például Rocana Buddha. Másodszor, a Rocana Buddhából olyan mérhetetlen Megnyilvánulási Test Buddhák származnak, mint a világ Śākyamuni Buddhája.
  • Apró Porfoltok tömegei (微塵眾): A világi gyakorlók és szerzetesek száma, amely annyi, mint porszem.
  • Az ambrózia a "halhatatlanság (azaz a halhatatlanság) nektárja" (不死之药), mivel a Buddhaság (佛果) boldogságának (乐), énjének (我) és tisztaságának állandó (常) természetéhez vezet. (净)
  • "Az előírások olyanok, mint a ragyogó nap és a hold" (戒如明日月), mivel eltüntetik a törvényszegések ködét (罪雾), mint a nap, megszabadulnak a gonosz dharmáktól (恶法), és jó dharmákat (善法) hoznak létre. megvilágítja a tudatlanság (无明) éjszakai homályát, mint a hold, miközben eléri a nyugalmat hűvösség (清凉) a bölcsesség fényességével. Ezekkel az előírásokkal, mint a nap és a hold, így mások útmutatásként, jó erkölcsi példaként tekintenek rá. Olyanok is, mint a kívánságteljesítő drágakövek (如意珠), amelyek fenntartásával elérhető a Dharma gazdagsága (法财) és a világi gazdagság. Ilyen nagyszerűséggel gyűlhetnek össze a tiszteletteljes érző lények (摄生).
  • Mint minden érző lénynek Buddha-természete (佛性) van, ez a buddhaság lehetősége, ezért mindegyik a „jövőbeni Buddha” (当成佛)
  • ācārya (阿闍梨). Tanár, vagy kiemelkedő szerzetes, aki magatartásban vezeti tanítványait és példát mutat. Ahhoz, hogy megkapja a teljes szerzetesi előírást, három ācārya-nak kell jelen lennie: (1) egy tanító ācārya (得戒和尚), aki kiadja az előírásokat; (2) egy karma ācārya (羯磨阿闍梨), aki a szertartásban irányítja az előírás címzettjeit; (3) egy oktató ācārya (教授阿闍梨), aki megtanítja őket a helyes magatartásra és eljárásokra.
  • Gyűjtés (辑): A Bodhiszattva-előírások megértése és az irántuk való elkötelezettség következtében olyanok, mintha kívülről gyűjtötték volna össze, de belül is összegyűlnek, amikor az Előírások Lényege (戒体) felébred az ilyen gyűjtés révén.
  • Belépni minden Buddha állapotába (入诸佛位): Összhangba kerülni Buddha-természetünkkel (佛性), azáltal, hogy „felébresztjük”az ebben lévő Előírások Lényegét.
  • Filialitás és visszafogottság (孝与制止): Ezek a Bodhiszattva-előírások a rossz cselekedettől való visszafogottságról szólnak, és arról, hogy gyermeki lények legyünk minden érző lényhez, akik jelenlegi és múltbeli életeink atyái és anyái, és jót teszünk a javára, és végül elvezetik őket a buddhasághoz is.
  • Tizennyolc Brahma Menny (十八梵天): Az Első Dhyāna Mennye (初禅天): (1) Brahma Gyülekezetének Mennye (梵众天), (2) Brahma Minisztereinek Mennye (梵辅天), (3) Nagy Brahma Mennye (大梵天), majd a Második Dhyāna Mennye (二禅天): (4) Kisebb Világosság Menny (少光天), (5) Mérhetetlen Világosság Mennye (无量光天), (6) Fény és Hang Mennye (光音天), majd a Harmadik Dhyāna Mennye (三禅天): (7) Kisebb Tisztaság Mennye (少净天), (8) Mérhetetlen Tisztaság Mennye (无量净天), (9) Átható Tisztaság Mennye (遍净天), majd a Negyedik Dhyāna Mennye (四禅天): (10) Felhőtlen Menny (无云天), (11) Boldogságban Születés Mennye (福生天), (12] Hatalmas Gyümölcsök Mennye (广果天), (13) Gondolatlan Mennye (无想天), majd az Öt tiszta lakhely (五净居天): (14) A Szenvedésmentes Menny (无烦天), (15) Hőségnélküli Menny (无热天), (16) Jó Kilátás Menny (善见天), (17) Jó Megjelenésű Menny (善现天), (18) Végső Forma Mennye (色究竟天).
  • Hat Vágy Mennye (六欲天): (1) Négy Mennyei Királyok Mennyországa (四天王天), (2) Trāyastriṃśa Mennyország (忉利天), (3) Yāma Menny (夜摩天), (4) Tuṣita Menny (兜率天), (5) Örömök Mennyországának Megnyilvánulása (化乐天), (6) Mások Megnyilvánulásainak Mennye (他化自在天).
  • Tíz Törekvés (十发趣心): (1) Lemondó Tudat (舍心), (2) Fogadalom Tudat (戒心), (3) Tolerancia Tudata (忍心), (4) Szorgalom Tudta (进心), (5) Koncentráció Tudata (定心), (6) Bölcsesség Tudat (慧心), (7) Törekvés Tudata (愿心), (8) Védelem Tudata (护心), (9) Öröm Tudata (喜心), (10.) Helyettesítő Tudat (顶心).
  • Tíz Ápolás (十长养心)]: (1) Kedvesség Tudata (慈心), (2) Együttérzés Tudata (悲心), (3) Öröm Tudata (喜心), (4 Lemondás Tudata (舍心), (5) Nagylelkűség Tudata (施心), (6) Helyes beszéd tudata (好语心), (7) Jótékonyság Tudata (益心), (8) Empátia Tudata (同心), (9) Koncentráció Tudata (定心), (10) Bölcsesség Tudata (慧心).
  • Tíz Vajra (十金刚心)]: (1) Hit Tudata (信心), (2) Tudatosság Tudata (念心), (3) Elhivatottság Tudata (回向心), (4) Behatolás Tudata (达心), (5) Egyenesség Tudata (直心), (6) Nem-visszafejlődés Tudata (不退心), (7) Nagy Kocsi Tudata (大乘心), (8) Formátlanság Tudata (无相心), (9) Bölcsesség tudata (慧心), (10) Elpusztíthatatlanság Tudata (不坏心).
  • A [tudat] Tíz Földje (vagy mezeje) (十地)]: (1) Alapvető Természet Egyenlőségének Földje (一体性平等地), (2) Alapvető Természet Igaz Szabadságának Földje (二体性善慧地), (3) Alapvető Természet Fényességének Földje (三体性光明地), (4) Alapvető Természet Lángoló Földje (四体性尔焰地), (5) Alapvető Természet Bölcsesség Megjelenésének Földje(五体性慧照地), (6) Alapvető Természet Virág Fényének Földje (六体性华光地), (7) Alapvető Természet Teljességének Földje(七体性满足地), (8) Alapvető Természet Buddha Kiáltásának Földje (八体性佛吼地), (9) Alapvető Természet Virágdíszeinek Földje (九体性华严地), (10) Alapvető Természet Belépése Buddha Birodalmának földjére (十体性入佛界地).
  • Előírások Fénye (戒光): Ez a meg nem teremtett előírások lényegét (无作戒体) képviseli, amely természetesen viszi véghez a rossz és a jó gyakorlását (止恶行善). Mivel az Előírások Fénye a (Buddha-)természet erényéből (性德) származik, ezért "van feltétele (有缘)", és "nem ok nélküli (非无因)". A művelés gyakorlatából (修行) kialakult erénynek (修德) kell lennie, hogy felfedje ezt. Mivel az Előírások Fénye a Természet Erényével, mint Alapvető Természetével (体性) van, így túlmutat minden „színen”, mivel a színek a hamis (妄) megkülönböztető tudatból (分别识) származnak, amely szintén a „létező” (有) és a „létezés nélküli” (无) két véglete (二边), amelyek távol állnak a Középúttól (中道). Ez „formátlanság” (非色) és „tudat-nélküliség” (非心), mivel a Buddha-természet (佛性) túl van a tudaton és az anyagon/testen (身心). A Nagy Kocsiban (大乘) a Buddha-természetből származó „a Dharma Test csodálatos gyümölcsének feltárása” (显示法身妙果) található.
  • Nyolcféle félisten szellemei és démonjai (八部鬼神) vagy Mennyei Sárkányok nyolc osztálya (天龙八部): (1) Déva (mennyei lény) (天), (2) Nāga (Sárkány) (龙), (3) Yakṣa (夜叉), (4) Gandharva (干闼婆), (5) Asura (阿修罗), (6) Garuḍa (迦楼罗), (7) Kiṁnara (紧那罗), (8) Mahoraga (摩睺罗伽).
  • Vadzsra istenek (金刚神): Vadzsra Yakṣák (金刚夜叉), akik erős Dharma Védő istenek (护法神), általában párként ábrázolják a buddhista templom kapujában.
  • Átváltozott személyek (变化人): Mennyei Lények és Sárkányok Nyolc Osztálya (天龙八部), akik (talán) emberként születnek újjá.
  • Buddhák Tanítványai (佛子) - bddhisattvák: Ők Buddhák spirituális fiaiból és lányaiból álló „család”, akik „öröklik” a Bodhiszattva-út (菩萨道) gyakorlását, hogy Buddhává váljanak. Ahhoz, hogy bódhiszattvák legyünk, létre kell hozni a Bodhi Tdatot (菩提心: Bodhicitta), a lehető legnemesebb törekvést, amely megfogadja, hogy mindenkit a buddhaságba vezet. Míg a Bodhi Tudat a szükséges gyakorlás irányának tekinthető, a Bodhiszattva-előírások, amelyek egyben a buddhaság erkölcsi fogadalmai is, az ösvényhez tartozó részleteket alkotják, azaz, mit kell tenni és mi az, amit mit nem lehet.
  • Tíz nehéz fogadalom, vagy ~prátimokṣa (十重波罗提木叉): Ez a tíz nehéz (elsődleges) bodhiszattva előírás (菩萨戒), amelyet a negyvennyolc könnyű (másodlagos) bodhiszattva előírás követ. Ezeket az előírásokat a világi bódhiszattvák is felveszik adott esetben világi életükből adódóan kissé eltérő kritériumokkal.
  • A szabályok felolvasása (诵戒): Ezeket az előírásokat minden hónapban kétszer mondják el. Ez a gyakorlat arra való, hogy emlékeztesse a tanítókat a bódhiszattva-ösvény iránti elkötelezettségükre, elmélkedjen vétkeikről, hogy megbánja, javítsa és javítsa a megoldást. Ez a gyakorlat annyira fontos, hogy még azok sem tekinthetők gyakorló bódhiszattváknak, akik elkötelezték magukat ezeknek az előírásoknak, de nem teszik meg, így nem állnak készen a buddhaság felé való előrelépésre. Buddha is, annak ellenére, hogy már teljesen megvilágosodott és teljesen felszabadult, személyesen mondja el őket, tökéletes példával hangsúlyozva fontosságukat.
  • Öt előírás (五戒): (1) Nem ölsz életet (不杀生) (2) Nem lopsz (不偷盗) (3) Szexuális visszaélés hiánya (不邪淫) (4) Nem beszélsz hamisan (不妄语) (5) Nem iszol alkoholt (不饮酒)
  • Tíz jó (egészséges) karma (十善业): (1) Nem ölsz életeket (不杀生) (2) Nem lopni (不偷盗) (3) nincs szexuális visszaélés (不邪淫) (4) Nem beszél hamis beszéddel (不妄语) (5) Nincs kétnyelvű beszéd (不两舌) (6) Nincs kemény beszéd (不恶口) (7) Nem beszél komolytalanul (不绮语) (8) Nincsenek mohó vágyai (不贪欲) (9) Nincs harag (不嗔恚) (10) Nincs helytelen nézet (不邪见)
  • Elsődleges előírás. A tíz nehéz fogadalom (十重戒) az elsődleges, mivel vezeti a tíz nehéz és negyvennyolc könnyű előírást (十重四十八轻戒). Ezek együtt minden Buddha Nagy Előírásai (诸佛大戒) vagy Minden Buddha Nagy Kocsijának Előírásai (一切诸佛大乘戒), amelyek minden Bódhiszattvák eredeti forrása (一切菩萨本源), és a Buddha-természet magját (佛性种子) alkotják. Így nevezik őket Buddha-természet előírásainak (佛性戒), Buddha előírásainak (佛戒), Buddha helyes előírásainak (佛正戒), Minden BuddhaDharma előírásának (诸佛法戒), Minden Buddha Tiszta előírásának (诸).佛净戒), Hét Buddha Dharma előírásai (七佛法戒), Ezer Buddha Nagy Előírásai (千佛大戒). Bódhiszattva-előírásoknak (菩萨戒) és Dharma-előírásoknak (法戒) is nevezik őket, hogy „a három időszakot” minden érző lény a koronájával együtt hordozza, fogadja és fenntartja (三世一切众生顶戴受) Érző lények előírásai (一切众生戒), „eredeti forrásuk öntermészetük (azaz Buddha-természetük) tisztasága” (本源自性清净).
  • A mérgek megtisztítása. A tudatos gyakorlás során rájövünk, hogy minden előírást csak azért szegnek meg, mert engedünk a három méregnek (三毒): a kapzsiságnak, haragnak és téveszmének (贪嗔痴). Mint ilyenek, ha az Előírásokat és indoklásukat megértjük és jól betartjuk, ezek meg fogják fékezni e mérgek kifejeződését és növekedését, amelyek egyébként szenvedéshez vezető gonosz karmákat (恶业) hoznak létre. Az előírások iránti elkötelezettség egyúttal igaz természetünkhöz is igazít bennünket, amely a Buddha-természetünk, azaz, ezen előírások forrása. Ez egy gyakorlat az alapvető tisztaságunk helyreállítására.
  • Okok, feltételek, módszerek és cselekvések (因、缘、法、业): „Az ölés okai” a kapzsisággal, haraggal és téveszmével jellemezhető tudatra-, a „gyilkosság feltételei” az időre és a helyre, a „gyilkosság módszerei” az eljárásokra utalnak. Az eszközök, valamint a „gyilkos cselekedetek” az érző életek befejezésére utalnak.
  • A bódhiszattvák lényege: A bódhiszattvák nagy szerető kedvességük és együttérzésük miatt azok, akik. Ha a kezdő bódhiszattvák még mindig gyengék ezekben a mérhetetlenül fejlesztendő tudatállapotokban, akkor tovább kell gyakorolniuk az empátiát, emlékezve arra, hogy minden érző lény, akárcsak önmaga, vágyik az életre, és fél a haláltól. Buddha tanítása szerint, mivel minden lény korábban édesanyaként született újjá, kedvesnek kell lennünk mindenkihez, vagyis a gyermeki jámborságot gyakorolni kell, hogy viszonozzuk kedvességüket. Ügyesebb eszközöket kell alkalmazni a mentésre és a védelemre, ahelyett, hogy kényelmi eszközöket ölnének meg és árthatnának.
  • Parājika vétség (波罗夷罪): Egy rendkívüli gonoszság miatti erkölcsi vereség, amiből nem lehet helyre jönni (hacsak nincs alapos bűnbánat és újra fogadás)
  • Négy parājika (四波罗夷): A négy parājika kihágás (四波罗夷罪), amelyet a szerzetesek nem követhetnek el: (1) szexuális magatartás négy gyökere (四根本性罪) , (2) megölés, (3) lopás, és (4) hazudni arról, hogy megvilágosodott (ami nagy hamis beszéd [大妄语]).
  • poṣadha (布薩). A tisztaság ápolása, a szerzetesi buddhisták kötelező rendszere, hogy minden holdhónapban kétszer gyűljenek össze poṣadha napokon (布薩日), újhold és telihold napján, a különböző csoportok számára kijelölt helyeken, hogy felfedjék vétkeiket, megbánják azokat, és meghallgassák, ahogy egy képzett tag elmondja az előírásokat. Amikor a laikus buddhisták úgy döntenek, hogy elfogadják és betartják a nyolc előírást egy holdhónap hat tisztulási napjából egy vagy többen, azt poṣadhának is nevezik.
  • három szerencsemező (三福田). Ezek (1) a tiszteletmező (敬田), ami a Három ékszert jelenti ; (2) a kedvesség mezője (恩田), ami a szüleit és a tanárait jelenti; és (3) az együttérzés mezője (悲田), ami a szegényeket, betegeket és állatokat jelenti. Ha felajánlásokat tesz e három szerencsemező bármelyikére, az ember olyan magokat ültet el, amelyek szerencsetermést hoznak jelen és jövőbeli életében.
  • sūtra a tizenkét kategóriában (十二部經). Buddha tanításait tartalom és forma szerint a következő tizenkét kategóriába sorolják: (1) szútra, prózai beszédek; (2) geya, dalok, amelyek megismétlik a tanításokat; (3) vyākaraṇa, próféciák; (4) gāthā, strófák; (5) udāna, saját kezdeményezésű megnyilatkozások; (6) nidāna, a diskurzusok okai; (7) avadāna, példázatok; (8) itivṛttaka, sūtrák, amelyek úgy kezdődnek, hogy „így mondták”; (9) jātaka, Buddha előző életei; (10) vaipulya, kiterjedt tanítások; (11) adbhuta-dharma, csodálatos események; és (12) upadeśa, mutató utasítások.
  • egy nap (nappal és éjszaka) hat periódusa (六時). A nap reggelre (6–10 óráig), délre (10–14 óráig) és délutánra (14–18 óráig) oszlik; éjjel estig (18–22 óráig), éjfélig (22–2 óráig) és éjfél után (2–6 óráig). Minden időszak négy órából áll.
  • dhūta (頭陀). Lerázva. Ahhoz, hogy valaki lerázza a teremtmény kényelmére való vágyát az élelem, a ruházat és a menedék terén, az alábbi tizenkét szabályt követi életvitelként: (1) kolduljon élelemért; (2) megkülönböztetés nélkül ételt koldulni egyik ajtótól a másikig; (3) naponta csak egyszer étkezzen, délben; (4) enni mértékkel mennyiségben; (5) ne igyon folyadékot ebéd után; (6) eldobott rongyokból készült ruhát viseljen; (7) csak három ruhadarabot tartson meg; (8) csendes távoli területen élni; (9) sírok között élni; (10) fa alatt élni; (11) üljön a nyílt terepen a szabad ég alatt; (12) üljön hátradőlés nélkül.
  • karakter típusú (gotra, 種姓 vagy 種性). A szanszkrit gotra szó családot, családnevet vagy fajt jelent. A Bodhiszattva elsődleges karmáinak füzérének szútrája (T24n1485) szerint a bódhiszattvákat öt karaktertípusba sorolják, amelyek a Bódhiszattva-út hét szakasza közül a középső ötnek felelnek meg : (1) a tanuló jellemtípus (習種性) a tíz szinten fejlődik; (2) a természetkarakter-típus (性種性) a cselekvés tíz szintjén keresztül fejlődik; (3) a bodhi karaktertípus (道種性) az érdemek átvitelének tíz szintjén keresztül fejlődik ki; (4) a szent jellemtípust (聖種性) a Tíz Alapon keresztül fejlesztették ki; (5) a gyakorlatilag tökéletes megvilágosodás természete (等覺性) akkor alakul ki, amikor egy Bodhiszattva eléri azt a megvilágosodást, amely majdnem megegyezik a Buddháéval. A hetedik szakaszban a Bodhiszattva Buddhává válik, akinek tökéletes megvilágosodási természete (妙覺性) teljesen feltárul. Emellett a Hanghalló Járműhöz affinitással rendelkezőket hanghalló karaktertípusnak nevezik; a Pratyekabuddha Jármű iránti affinitást kedvelőket Pratyekabuddha karaktertípusnak nevezik (lásd: Két jármű ).
  • parinirvāṇa (般涅槃). Ez azt jelenti, hogy túlmutat a nirvāṇán , egy Arhat vagy egy Buddha halálát jelenti a mély szamādhiba való belépéssel. Függetlenül attól, hogy elhagyta-e testét a parinirvāṇa bemutatásával, egy Buddha a nirvánában van, amely sehol sem lakik, túl a létezés és a nemlét kettősségén. A Buddha parinirvāṇát mahāparinirvāṇának hívják.
  • elmúlt hét Buddha (過去七佛). Az előző Felséges Kalpa 1000 Buddhája közül az utolsó három: Vipaśyin, Śikhin és Viśvabhū; a jelenlegi Méltó Kalpa 1000 Buddhája közül az első négy Krakucchanda, Kanakamuni, Kāśyapa és Śākyamuni.


Ha többet szeretnél megtudni, tanulmányozd Buddha tanításait.
Ha megpróbálnád azt gyakorlás közben megtapasztalni, gyere el a Xing Long Tang -ba, gyakorolj velünk.



❀ ❀ ❀

Köszönetet mondunk minden barátunknak, mindazon szerzőknek, tanítóknak, buddhistáknak és harcművészeknek, akik hozzájárultak a harcművészet-történeti-, buddhista-, bölcseleti és egyéb tanításokkal, írásokkal, tanulmányokkal, jegyzetekkel minden érző lény tanításához és tanulásához. Buddhák és Mesterek tanításait megosztani érdem, mindezen érdemeket felajánljuk az összes Buddháknak. A Xing Long Tang elfogulatlan, pártatlan, szektarianizmustól mentes elv alapján törekszik a Dharmát, a Chan hagyományvonal tanítását, a harcművészeti stílusok történeteit megosztani. 武林一家! 阿弥陀佛!

各位朋友, 作者, 老师, 佛教徒和功夫爱好者, 请允许我向你们表示感谢, 感谢你们一直以来用功夫, 历史, 佛教, 哲学和各类教学, 文章, 研究和教义, 对教学和学习的支持。分享佛教和大师的教义非常有价值, 我们以此恭敬诸佛。《醒龙堂》 将依据不偏依, 不分宗派的原则努力分享佛法, 传承佛教思想和传统功夫。

fordította: Xiaofeng Cserkész Gábor / Yue Dong jushi 翻译: 觉东居士 | első verzió | update: 2025.02.20
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 licenc alkalmazásával | 署名-非商业性使用-禁止演绎 4.0 国际
武林一家 Ha hibákat-, megjelenési vagy egyéb problémákat találsz, írj nekünk: master [at] rgm [pont] hu

előző oldal | kezdőlap | jegyzetek és publikációk | Pu Ji Templom 普济寺 facebook oldala | Xuan Zang TANterem 玄奘讲堂